5 kwietnia 2016 Udostępnij

Okazje last minute

W szerokiej ofercie biur podróży najbardziej rzucającymi się w oczy ogłoszeniami są tak zwane wycieczki „last minute”. Są to oferty skierowane do klientów, którzy są wstanie wyjechać z dnia na dzień. Czy warto korzystać z tej opcji bez obawy o jakość i nasze bezpieczeństwo? Oczywiście jak większość ofert „last minute” posiada sporo plusów ale też
i kilka minusów, które powinniśmy znać przed zakupem wyjazdu.

Gorsza strona wyjazdu „las minute”

Największym problemem (choć dla niektórych spontaniczność to plus) tego typu wycieczki jest fakt iż musimy być przygotowani do wyjazdu w ciągu najbliższych dni,
a w niektórych przypadkach nawet kilku godzin. Wiąże się to oczywiście z natychmiastową organizacją wolnego w pracy czy na uczelni.

Możemy również z góry założyć, że w czasie wcześniej ustalonego urlopu uda nam się natrafić na jakaś interesującą ofertę last minute. Jednak w przypadku decyzji wyjazdu
w ostatniej chwili może okazać się, że upatrzona przez nas wycieczka jest już wyprzedana
w całości. Będziemy zmuszeni wtedy wybrać cokolwiek z dostępnej wtedy oferty.

Trzecim minusem są często spotykane oferty typu „jocker” „uśmiech losu” czy „szczęśliwy traf”. Polegają one na tym, że wykupujemy wycieczkę do danego miejsca natomiast o hotelu do którego trafimy dowiadujemy się dopiero na miejscu. Najczęściej są to hotele o niskim standardzie i bez wyżywienia. Jest to dość ryzykowne bo może się okazać, że hotel do którego trafiliśmy jest oddalony od centrum turystycznego o kilka kilometrów.

Lepsza strona wyjazdu „last minute”

Największym atutem tego typu ofert jest oczywiście cena. Jest główną przyczyna ich popularności. Skąd wynika? Odpowiedź jest bardzo prosta. Biura podróży najczęściej mają zarezerwowaną określoną liczbę miejsc w hotelach, samolotach czy autokarach na dany termin. Jeżeli podczas wyjazdu zostaje kilka wolnych miejsc oczywiste jest, że biuro traci na tym. Lepiej jest więc sprzedać te miejsca z niższą marżą, korzystniejszą dla klientów.

Kolejnym plusem jest mniejsze prawdopodobieństwo odwołania lub zmienienia terminu wyjazdu przez biuro podróży. Wycieczki zarezerwowane dużo wcześniej mogą także zmienić ceny ze względu na wzrost ceny paliwa czy wahania kursów walut. W przypadku „last minute” jest to niemożliwe.

Pamiętajmy jednak, że podstawą odbycia udanych wakacji jest odpowiednie przeglądnięcie ofert biur podróży i wybranie opcji najbardziej pasującej do naszych oczekiwań. Należy pamiętać, iż marketing biur podróży jest na tyle nachalny, iż mianem last minute są niekiedy określane oferty, których termin jest zaplanowany z miesięcznym wyprzedzeniem. Nie dajmy się zwieść tego typu chwytom reklamowym, gdyż tylko nieubłagalnie zbliżający się termin wylotu/wyjazdu zmusza biura podróży do rzeczywistej obniżki cen.